joi, 28 august 2008

Un Penny e la indemana?

In expasiunea rapida si de anvergura a marilor suprafete de vanzare care a cuprins Romania in ultimii ani, Penny Market incearca sa-si gaseasca un loc cat mai bun pe aceasta piata. Este un anumit tip de magazin, cu preturi mici si cu produse fara prea mari pretentii, nu este foarte mare ca si suprafata, dar cam are toate produsele de necesitate mare. Bun pana aici. Asta e pozitionarea lui.

Uite ca, desi are un anumit public tinta si clienti fideli (cei cu venituri mai mici), Penny Market comunica la nivel national printr-o campanie TV. Fapt remarcabil in conditiile expasiunii si comunicarii agresive a celorlalti competitori, mai mult sau mai putin de aceeasi nisa. Dar ma intreb, oare asta e solutia cea mai potrivita?



Am intrat intr-unul din magazinele Penny Market si desi nu sunt in targetul lor, nu am fost impresionat deloc. Inteleg ca e pozitionat cu preturi mici, dar are o sortimentatie redusa, foarte putine optiuni la cumparare, e inghesuit, produse multe dintre ele low si dubioase ca provenienta. Dar are si clienti fideli. Asa ca o campanie de 'amploarea' asta de comunicare mi se pare prea mult in acest caz.



Ce se poate intampla? Cine a fost pana acum sa faca cumparaturi la un Penny, daca a fost multumit a mers si a doua oara. Cine nu, probabil a optat pentru un alt fel de magazin. Dar daca cineva vede reclama la TV, merge la Penny si ramane neplacut surprins tocmai din cauzele de mai sus? Asta poate fi o problema. Parerea mea e ca tipul asta de magazin, low si ieftin, se promoveaza mai bine prin word-of-mouth, va exista sigur un vecin care sa te informeze ca acolo pretul la produsul X e cel mai mic.

Acum, ca marketer ar trebui sa sprijin "promovarea si comunicarea", dar cred ca trebuie ales foarte bine canalul de comunicare mai intai. Ceea ce nu e putin lucru. Iar aici pare destul de evident.

PS: mi se pare destul de ne-realist (sa nu zic ne-profesionist) ca vad mereu aceeasi actori in diverse reclame, la branduri diferite. Oare cei care se ocupa de casting nu se gandesc la asta? De multe ori iti ramane pe retina actorul, si poti usor sa confuzi o reclama cu alta, de fapt un brand cu altul, ceea ce nu este prea ok. Lipseste credibilitatea si originalitatea. Destul de evident, din nou.

3 comentarii:

Carina spunea...

N-am intrat in niciun Penny Market in Romania, dar stiu ca e destul de popular in Austria. In Viena era cel mai apropiat magazin de unde faceam aprovizionarea si nu am avut motive de nemultumire.

mari_bebitza spunea...

interesant este ca magazinul arata impecabil...ce-i drept cred ca au muncit 2 saptamani ca sa arate asa...curat si bine aprovizionat....sau poate nu era marketul lor si au plasat cateva pancarde cu "PENNY MARKET" pt ca in orice zi ai intra intr-un astfel de magazin nu o sa arate asa in veci nici macar la deschidere....oricum bravo lor pt reclama si mult succes

Anonim spunea...

corect Mari. asta ziceam si eu: magazinul din spot arata intr-un fel (foarte ok de altfel), in schimb realitatea este alta, un Penny nu arata atat de bine si de aranjat. iar oamenii care ajung intr-un Penny dupa ce au vazut reclama asta ar putea fi dezamagiti...