joi, 14 august 2008

Bancile...sunt serioase?!

Unii dintre principalii advertiseri de la noi sunt bancile. Cu structura locala sau straina. Cu diverse servicii. Romanii inca au incredere in banci, au credite de tot felul si tot spera fie sa scada euro si sa se intareasca leul sau invers, fie sa scada dobanzile, fiecare dupa interes.


Dar bancile isi vad de treaba. Atrag clienti, isi diversifica oferta, aduc servicii noi adaptate la stilul romanilor de consum. Se reorganizeaza, se rebranduiesc. Investesc in comunicare. Pana aici totul bine.


Dar comunicarea? Cum e comunicarea? Plec in acest post cu gandul la comunicarea institutiilor financiare de acum cativa ani si o compar cu ce se intampla acum in media. Bineinteles e esential sa te dezvolti si sa te adaptezi. Dar parca la banci, s-a plecat de la mesaje mai sobre, mai rationale (vorbim totusi de bani, de riscuri) si s-a ajuns in ultimul timp la mesaje destul de "usoare", uneori amuzante, colorate, bazate mai mult pe factorul emotional.


Cred ca agentiile care creaza aceste campanii de comunicare urmaresc ceva: sa imbrace cat mai frumos si mai colorat miezul legat de bani, care prezinta risc si care trebuie sa primeasca din partea 'clientului' o doza mare de atentie.


Dar oare e bine asa? Ca orice serviciu bancar sa para usor de primit, sa fie adus cu zambet si fara griji? Nu ar fi mai corect sa fie prezentat totusi cat mai real, cu mai multa raspundere, decat sa para o oaza colorata de fericire? E drept ca ajutorul institutiilor bancare ne este foarte folositor si e bine sa fie o oferta diversificata pe piata, dar oare nu ne cam pacalim?


Uite un exemplu:




sau:


Spoturi frumoase, pline de culoare si de suras, de oameni lipsiti de griji care au intr-o banca un prieten apropiat, gata sa le fie de ajutor ori de cate ori e nevoie. Chiar asa o fi?

Un comentariu:

despineldragomir spunea...

Eu... parerea mea, ca sa zic asa, este ca DA. Am stat zilele astea pe una din Focsani, situata intre banca Raiffaisen Bank si banca BCR si era destul ok.