joi, 11 septembrie 2008

Zaharul Lemarco si strategia

Lemarco e din nou pe TV. Dupa spoturile "dulci dulci de tot" cu omuletii din fabrica de zahar, acum apare un element nou: Florin Piersic ca si protagonist principal. Asta da strategie:





Cred ca trebuie sa discutam din mai multe puncte de vedere:


SPOTUL: e in linia primelor reclame Lemarco, ciudate, aparent atipice pentru acest gen de produs. Apare Florin Piersic, marele actor, cu un monolog asa de "dulce" si care se "lipeste" de o tanara...cam libidinos sincer..dar nu comentez, nu sunt in target...

CAMPANIA: urmareste zic eu sa faca notorietate brandului Lemarco, si sa atraga atentia. Spoturile de pana acum cam sar in ochi, desi nu sunt poate cele mai artistice. Asa se justifica conceptul creativ si prezenta lui Piersic, cu INCA notorietate la gospodine...

STRATEGIA: zaharul nu este un produs de impact si nici de impuls. Sa creezi notorietate si implicit recunoastere la raft (care se vad si in vanzari) cred ca a fost pariul din spatele strategiei. La aceasta gama de produse e destul de greu sa te diferentiezi prin caracteristicele intrinseci ale zaharului (de fapt prea putin se poate), sau prin ambalaj sau pret. Sau prin cumparatori. Desi consumatori de zahar suntem toti, cumparatorii produsului sunt..gospodinele in primul rand sau locatiile unde se poti servi masa.
Asa ca s-a optat prin diferentierea asta, care zic eu ca poate fi un avantaj concurential. Comparativ, mai exista branduri de zahar promovate pe TV (dar cu alt concept, de familie, armonie, etc) versus incisivitatea si agitatia Lemarco. Ceea ce cred eu ca este un punct de vedere...Sa fie oare unul prea dulce?!

Niciun comentariu: