miercuri, 23 aprilie 2008

N-ai cu cine!

Dupa o scurta pauza...strategica...revin cu un post legat tot de advertising. Ma amuzat foarte tare spotul de la bautura alcoolica CavaD'oro, o tema rustica, rupta din viata romanilor.



Din punct de vedere tehnic spotul este ok, creat de agentia Papaya si de SmartFilm, creativ si bine ancorat in realitatea romaneasca, in viata de la tara unde paharul de tarie are importanta lui dupa (uneori chiar inainte) de o zi de munca. Apar elementele clasice din viata de la tara (barul-magazinul mixt, politistul comunal, caruta) dar si noile facilitati deja implementate (TV color, cablu TV, emisiuni emancipate). Pozitionarea produsului devine astfel 'low', sloganul fiind unul savuros (continuat cu inca 2 spoturi la fel de creative in viitorul apropiat).

Intrebarea mea vine, pe langa factorul comercial si ideea creativa, in legatura cu educarea consumatorilor, care suntem noi toti la urma urmei. Este bine sa fie promovare astfel de produse (ieftine si dubioase ca si continut)? In afara de publicul targetat de spot si de campania de comunicare, pot fi atrasi si alte tipuri de consumatori spre acest tip de produs (cum ar fi tinerii, mai ales cei care sunt inca la scoala)? Asta e de bine sau de rau? E bine sa prezentam realitatea romaneasca in felul asta...mai ales ca ne propunem sa fim si noi europeni? Ne regasim noi (consumatorii in general) in sloganurile astea gen: "N-ai cu cine! Niste tarani..." sau "Ce-i mami? A fost cutremur? " ?! sau companiile care produc astfel de bauturi ar trebui sa gandeasca o strategie care sa atinga doar tinta urmarita si sa nu 'intoxice' toata populatia cu imaginea asta de ieftin ?!

Cam multe intrebari...poate ma ajutati sa le gasesc raspunsul.

3 comentarii:

Ioana spunea...

reclama incepuse bine...dar sfarsitul e enervant rau..

dubiosul_27 spunea...

pe romaneste e o prosteala..incepe bine si se termina dezastruos. oricum de apreciat gararea de la inceput omu' le stie in manuirea atelajului.
Ar trebui totusi sa promovam tineretul mai mult si sa punem accentul pe femeile frumoase si dezbracate

piemont spunea...

reclama se inscrie in categoria celor pt Unirea..Muscatel asta in ceea ce priveste bauturi alcoolice si sucul Adria pt non-alcoolice...adica au ca target lower-class-ul societatii care nu isi permit produse mai scumpe tip premium. Strategia e simpla, ai descris-o chiar tu..si un slogan..parerea mea ca sloganul e totul si se vrea un fel de replica ironico-comico, un umor zeflemitor replica fiind spusa de obicei de "desteptu' grupului"..a se vedea...Ce faci Dorele..ti-ai luat plaja"..sau aici..N-ai cu cine..n-ai cu cine"..intrebi daca se merita promovate asemenea produse..eu zic ..de ce nu?..fiecare e liber sa-si promoveze marfa asa cum stie si vrea..de aceea este o piata libera..Ziceai ceva de tinerii din scoala ca fiind un posibil target..ma indoiesc deoarece nimik din scenariul reclamei nu arata ca s-ar adresa lor si mai mult de atat..sociologic vorbind..tinerii sunt mai degraba atrasi de produse premium din dorinta de a iesi in evidenta cu ceva, de a epata si nu-ti impresionezi prietena cu Adria/ Unirea..etc..right? mai ziceai ceva daca e bine sau nu sa ilustram astfel realitatea romaneasca in contextul UE..well..satul cu birtul, cu politistul comunal,cu replici "inteligente" spuse la un pahar, cu TARAf TV in fiecare casa..este o realitate romaneasca..asta e si n-ai ce-i face..ecartul cultural si numai dintre zona rurala de aici si cea din afara e muuult prea mare..Mai intrebi daca noi "consumatorii in general" ne regasim in astfel de sloganuri..eu cred ca deja faci o greseala cand zici "noi consumatorii in general"...cand vine vb de consumatori..ultimul lucru care trebe facut este sa generalizezi..fiecare consumator e diferit..si tocmai de aceea sunt produse premium ale caror reclame includ femei frumoase, masini scumpe..sloganuri ce trimit la bunul gust..eleganta..style.lux...si produse tip Unirea si Cavo d'oro..pt lower class..cu un slogan neaosh romanesc..in fine..am vb destul..asta a fost opinia si acceptiunea mea:)