miercuri, 7 octombrie 2009

Revalid, caderea parului si consumul unui buget aiurea

Am vazut de curand pe TV o campanie la Revalid, producatorul care lupta impotriva caderii parului, problema des intalnita printre noi toti. Mi-a atras atentia din doua puncte de vedere: in primul rand ca si eu folosesc de cativa ani un produs de la Revalid si in al doilea rand, pentru ca reclama mi s-a parut insipida.

De obicei comunicarile la produsele medicale sau farmaceutice nu sunt de mare exceptie, ci spre rational, mergand pe principiul tipic de a prezenta produsul "salvator" de toate problemele de sanatate numai din privinta lucrurilor bune pe care le face, "uitand" insa de efectele secundare sau de componentii chimici ciudati pe care ii are.

Reclama asta la Revalid s-a vrut altceva, un fel de 'manifest', care teoretic ar fi trebuit sa stranga femeile (din ce vad eu in spot) intr-o miscare 'patriotica' impotriva problemei existentiale, aceea a caderii parului. Suna usor comunist, dar cam asta am inteles. Mutarea dinspre rational spre emotional, castigul cu fete tinere, aparent sanatoase, cu un par lung si frumos, lipsa unei locatii evidente cum ar fi trebuit sa fie o farmacie, m-a cam derutat:



Uitandu-ma mai atent reclama mi s-a parut atat de insipida si de prost conceputa in procesul ei de a transmite ce ar fi trebui sa transmita incat m-am documentat putin, descoperind o reclama internationala pentru un produs din aceeasi gama a producatorului Revalid, cu acelasi slogan, adresat aceluiasi public-tinta dar cu un concept mult mai bun, cu o comunicare clara si potrivita pentru beneficiile pe care le produsul vrea sa le prezinte publicului sau:



Pentru ca se foloseste des in actiunile de publicitate ale multinationalelor, cred ca ar fi fost mult mai util si cu efecte mult mai optime in comunicare, daca s-ar fi folosit acelasi spot la noi ca si cel international. Pentru ca este un produs din aceeasi gama si cu efecte asemanatoare, schimbarea packshot-ului la sfarsit ar fi fost o alegere buna. Probabil ca Dep. Marketing de la Revalid Romania trebuia sa consume cumva bugetul...dar daca asta inseamna sa faci o reclama doar de dragul de a te afla in treaba, cu un concept si o creativitate fara rost, care nu vizeaza nici produsul nici targetul sau, mai bine sa treaca pe ... antibiotice!

Niciun comentariu: