marți, 21 iulie 2009

Rompetrol, un brand de criza

Este titlul unui articol din revista Business Magazin de saptamana trecuta, fapt ce survine vanzarii catre partea kazaha si a restului de 25% din actiunile Rompetrol de catre partea romana. Ceea ce mi s-a parut interesant a fost directia propusa de conducerea KazMunaiGaz (proprietarul plin al activelor Rompetrol acum) care zice ca brandul statiilor Rompetrol (in jur de 600) va fi inlocuit in ceva timp cu un nou brand, Litro.

E clar ca aceasta strategie urmareste ceva, si ca (poate) e nevoie de o schimbare. Faptul ca acum Rompetrol nu isi are activitate doar in Romania, ci si in alte tari europe vecine chiar si in Franta, poate fi un argument al schimbarii catre un brand...neutru.

Dar...cred ca brandul Rompetrol are un awareness de brand puternic, cel putin la noi in tara. S-a investit in el atat la nivel de feeling al clientului, cat si al prezentarii, calitatii, atitudinii din fiecare benzinarie. Mi se pare ca este cel mai puternic brand de pe piata sa, un pic peste PetromV (care si el a trecut printr-un proces asemanator, dar mai putin semnificativ vizual, si mult imbunatatit la nivel de valori si calitate, inclusiv servicii). Un brand bine definit, cu munca multa in spate, care atrage, garanteaza si multumeste clientilor sai.

Ramane de vazut cat de repede se va intampla o astfel de schimbare, si cat de oportuna este ea. Riscul sa inlocuiesti un brand bun, care capitalizeaza, cu unul necunoscut poate fi eronat. Sau gri, cum va fi si noua imagine a benzinariilor Litro:

Sincer mie imi place mai mult atitudinea pozitiva a Rompetrolului de acum:

Costurile vor fi mari, poate prea mari. Iar efectul ... se va vedea in vanzari.

Niciun comentariu: