marți, 7 iulie 2009

Branding de Sibiu

Am fost la Sibiu pentru prima data la sfarsitul saptamanii trecute. Nu am reusit sa vad foarte multe, dar m-am lamurit ca este un oras deosebit, frumos si curat, plin de turisti, cu o atmosfera si o atitudine de oras european. Centrul Sibiului este foarte cochet, plin de monumente istorice si de vizitatori, si apreciez eforturile comunitatii de acolo in a pastra si promova povestile si cladirile vechi de sute de ani.

Apreciez ca oficialitatile locale au stiut sa pastreze farmecul centrului istoric si au integrat in peisajul citadin si elementele care de obicei (din prea mult zel al marketingului) 'strica' un concept atat de complex. Este vorba de logo-urile si panourile magazinelor din zona pietonala a centrului orasului.

Mi s-a parut interesant ca unele companii, in special multinationalele care investesc milioane de euro in promovare, comunicare si implementeaza politici aproape rigide de corporate branding, au inteles ca pot fi in ton cu atmosfera placuta, eleganta si istorica. Au renuntat la regulile stricte de prezentare din manualele de identitate si se incadreaza perfect in peisajul deosebit de frumos din centru istoric. Cred ca e singurul oras in care am observat asa ceva, firme elegante in dauna culorilor stridente si, uneori, agresive. Nice :)

Niciun comentariu: