marți, 5 octombrie 2010

Traieste visul rom-american!

Batonul de ciocolata ROM, cel care ne-a oferit senzatii tari romanesti inca de la 1964, si-a schimbat brusc directia si a trecut pe varianta americana. Poate ca la noi criza e tot profunda, iar America a ramas tot "taramul fagaduintei" ? Sau...


Strategic vorbind, pentru a improspata un brand si a-l aduce in prim-plan, e nevoie de curaj si de o directie noua, provocatoare. Si noul ROM o are, chiar un ambalaj nou si o comunicare ce aduce in discutie 'visul american'...n-ar fi rau pana aici. Dar ma gandesc la faptul ca pana acum ROM era un produs autentic romanesc, basca cu o traditie bine infipta in vremurile comuniste alimentata de amintirile celor care savurau aceasta ciocolata (printre putinele de pe piata, atunci).

Acum parca l-am "vandut" si pe asta strainilor...ca sa fim siguri ca nu va ramane nimic adevarat romaneste pe la noi prin tara...Explicatia oficiala ar fi ca noul ROM cu steag american este pentru tineri, cool, palpitant, plin de viata dar sincer, generatia tanara din ziua de azi cred ca are alte valori, iar tinta asta cu "visul american" a ramas pentru cei care au prins comunismul si visau la Vest...deci al cui e ROM-ul asta?!

10 comentarii:

PATRICKdan spunea...

eu inca nu l-am vazut comercializat. ma gandesc, poate o fi vreun teasing ?!

magikcip spunea...

Teasing nu are cum sa fie pentru ca sunt 2 spoturi pentru TV, printuri si OOH.
Si daca ne uitam mai bine, mesajele transmise ar fi ca 'esti cool daca esti american", si ambalajul cu steag american te face mandru oriunde ai manca noul ROM. Deci ce treaba mai are cu consumatorul roman (care s-ar fi simtit umilit daca ar fi mancat vechiul ROM)?

YoYo spunea...

Acum ceva timp au revitalizat marca cu reclama care aminteau de regimul comunist, originile Rom- ului, iar acum e american .... E foarte ciudata abordarea iar ca si consumator de Rom sunt cam jignit de treaba asta cu "mai cool"..Adica cel dinainte era mai putin cool ca nu era american ? Sa inteleg ca noi suntem mai putin cool decat americanii ? :)

le piemont spunea...

@Patrick..produsul e deja in magazine si nu mi-a venit sa cred cand am vazut noul amabalaj
@yoyo..chiar am stat un pic langa standul din supermarket unde era noul ROM sa vad reactia clientilor si 80% din ei ziceau ac lucru..ce de rahat e noul ambalaj!
ce sa zic..poate ca cei de la mkt de la ROM au vrut ceva out of de ordinary..dar se pare ca mutarea lor are efect de bumerang...in fine..bine e ca inca mai gasim vechiul ROM la magazinul de la bloc

magikcip spunea...

e ceva "fishi" la mijloc...ori au facut schimbarea si mesajul in mod deliberat, si le-a iesit nasol in perceptia publicului...ori au facut acest zumzet in mod calculat, pentru a atrage atentia si a produce surprize.

(toate) comentariile sunt negative atat offline (in magazin) cat si online (pe pagina de Fbook al Noului ROm e un tambalau mare {http://www.facebook.com/home.php?#!/rom.autentic?v=wall} si toti sunt dezamagiti si iritati de "intorsatura" lucrurilor...

fapt cert, s-a produs deja (rapid)o notorietate a produsului, negativa ce-i drept, dar...presimt ca va exista o continuare...

parca va ceva de genul "la cererea marelui public Noul Rom revine la ambalajul si spiritul romanesc, cel care a incantat tinerii romani inca din 1964...". asa publicul s-ar intoarce cu fata la produsul ROM iar agentia ar creste notorietatea si awareness-ul, si foarte probabil vanzarile.

le piemont spunea...

e si aceasta o ipoteza..dar pe tine te-ar convinge un astfel de mesaj.."la cererea marelui public Noul Rom revine la ambalajul si spiritul romanesc, cel care a incantat tinerii romani inca din 1964..."?..sa nu para mai degraba o miscare sa dreaga raul deja facut..oricum dupa cum ai zis sa vedem urmatoarea lor miscare avand in vedere reactiile starnite

Yoyo spunea...

Pana la urma produsul este acelasi...de fapt asta nou are un plus de cool :)) ...ceea ce a deranjat si deranjeaza este ca s-a creat imaginea de brand 100% romanesc, mare parte a consumatorilor, cei peste 24-25 de ani, il cunosc foarte bine ( era o bucurie mare sa ai asa ceva pe vremuri :) ) poate cu schimbarea asta a ambalajului si mesajului au vrut sa modifice un pic piata, sa scada media de varsta...zic si eu

magikcip spunea...

ma gandeam si la alta chestie: o agentie atat de buna cum e McCann nu cred s-ar arunca inainte fara sa aiba o strategie solida si gandita in spate...in mod normal, orice schimbare de ambalaj sau de comunicare radicala se testeaza (bine) inainte, pe un esantion relevant si astfel se iau deciziile strategice...acum apare paradoxul - schimbarea s-a facut dar publicul se dezice de 'atitudinea' noului ROM...deci ceva se va intampla...let;s see!

Yoyo spunea...

Doar ce am vazut o replica - reclama la rom, unde apar diversi care spun ca e mai bun cu tricolorul pe el...si la final...noul rom trezeste nush ce in romani... Ai avut dreptate cyp

le piemont spunea...

old ROM is back:)!