luni, 7 decembrie 2009

Cum poti sa fii jenant...

Sau cum poti sa iesi pe TV cu niste reclame proaste, nedirectionate, fara nici un insight, la un produs ieftin si prost, doar de dragul de a fi pe "sticla"! Ei bine, o afirmatie ca asta inca mai bantuie in mintea mea si nici nu ma mai mir deloc de impotenta marketingului de la anumiti producatori romani si de cat de jenant poti sa fii, comunicand intr-un mod penibil si prostesc.

Sa trecem la subiect! Urmaream de ceva zile sa prind 4 reclame la 2 vinuri, si le-am gasit. Mai greu, dar le-am gasit...

Prima gama: Romanian Classic, a unui producator obscur de vin din Vrancea, care stie sa-si creeze 'imagine' "imprumutand" numele si marci ale unui producator cu traditie din aceeasi zona. Doua spoturi, bazate pe 'interventii' sa le zicem clasice ale romanului de rand din viata de zi cu zi, spalate la sfarsit cu un slogan "deosebit". Ce-ar fi de remarcat aici: lipsa publicului-tinta din reclama (daca acei consumatori ai vinului Romanian Classic sunt de la spitalul de ... nebuni, e clar), nici o proprietate a vinului (si stim cu totii ca vinul se povesteste, se leaga de anumite aspecte fie ca e vorba de traditie, de mancare, etc), nici o legatura consumator-produs...Bun. Finalul e aproape apoteotic, cu un slogan care sparge orice farama de scenariu al reclamei: "Vin de soi, bun pentru tot romanul".
Daca zici "vin de soi" il cam pozitionezi destul de sus (conform standardelor in vigoare din industria vinurilor), dar cand acest produs are la raft un pret de 4-5 lei/sticla ce asteptari sa ai? Vin de soi (adica bun, calitativ) la pret atat de mic? Nu, multumesc. Apa chioara e chiar mai buna decat ~chestia~ aia pe care ei o numesc 'vin'. Sloganul continua: bun pentru tot romanul! Mai logic era sa fie zis 'ieftin si prost' pentru tot romanul...ca doar el nu e consumator cu traditie de vinuri si nu stie ce sa bea...





Bravo, pana aici comunicarea pentru gama respectiva este deosebit de ... proasta! Sa continuam...cu a doua gama: Vin de hruba, tot 2 spoturi (sa se pastreze simetria), tot ceva jenant!

Povesti cu adulter sau de pescuit, executii slabe dpdv artistic, actori parca scosi la prima filmare, dar finalul cu povestitorul care se tine de fund (sper ca nu era gay) si cere inca o sticla de vin pentru a sparge suspansul. Ce mai, vin de poveste! Daca asa de povesteste un vin...e grav. Nimic despre soiul de vin, despre traditia lui, despre cum se degusta sau ce proprietati are..sau cat de mare placere iti face sa-l bei! Adica hai sa facem o reclama, nu conteaza ce e in ea, doar sa fie si sa ne vada lumea...dar cred ca nu o sa va cumpere nimeni. Eu unul sigur nu! Pentru ca nu "m-a prins"...si nici nu vreau sa vad continuarea "povestii"...





Nu sunt prea multe de spus despre asemenea incercari stupide de a comunica. Nu sunt nici primii, nici ultimii care se fac de ras. Cu asemenea strategie si creatie, nu poti sa ajungi departe. Eventual sa cheltui bugetul pe asa ceva si sa te uiti cum produsul tau nu pleaca de pe raft. Stiu din propria cercetare ca sunt doua game de vinuri slabe calitativ, cu preturi dubios de mici, care beneficiaze de niste reclame pe masura, adica proaste, fara targetare sau strategie. La mai mare!

ps: comunicarea din industria vinurilor merita mai multa atentie, si reclame sau site-uri ca cele de la Murfatlar (Lacrima lui Ovidiu, Sec de Murfatlar, Zestrea, Babanul), Vincon Vrancea (Beciul Domnesc, Muscatel), Cotnari (Grasa de Cotnari), Jidvei sau Vinexport (Puterea Ursului) arata ca se poate!

29 de comentarii:

Anonim spunea...

Intr-adevar interesanta abordare.
Doar ca producatorul acela obscur de vinuri exista de pe vremea raposatului, adica de undeva din anii '60. Da, obscur si fara traditii ... Atat despre cat de bazata este documenarea celui care scrie mai sus.
Despre faptul ca nu a gustat din vin, cred ca numai el pierde. Este unul dintre putinii producatori din Romania care nu are probleme de calitate reclamate la ANPC, sa vezi ..., asta despre "ieftin si prost" ... apropo de cei amintiti cu traditii Murfatlar, sau Vincon, Cotnari, sau cel cu Puterea Ursului... sau altii cu traditii la ANPC..
As evita sa intru in discutii despre ce inseamna un vin de soi...
Mie personal spoturile mi-au placut. Reprezinta actualitata. Ceva ce a existat si va exista inca mult timp. Din pacate sau din fericire, nu stiu. Si ce facem noi, ca sa trecem peste probleme? Bem nene. Asta facem. Aaa..., ca mai sunt unii care au destui bani si nu beau numai vinuri de peste 20-30-40 de Lei, Asa-i. Ca snobul are baza. Dar omul de rand n-are bani numai de Vin de Hruba, intr-adevar la 4 lei, eventual cu chiu cu vai mai strange si de un Romanian Classic.

Anonim spunea...

nu pot sa nu intervin...care producator vine din anii' 60? producatorul vinurilor romanian classic si vin de hruba?? probabil confundati producatorul. mai cercetati si-apoi scrieti!!

despre spoturi slabe si reclama netargetata ne-am saturat. la fel si de spoturi fara mesaj. ma mir de ce-or fi facut 4 spoturi... dupa ce ca n-ai nimic memorabil nici macar prin repetarea lor nu vrei sa ramai in mintea consumatorului?! ma intreb cum comunica la raft spotul cu spitalul sau cum face producatorul legatura dintre acest spot care ar trebui sa starneasca curiozitatea si produs pe raftul din magazin. probabil au niste hostesse imbracate in halat, cu ochii obositi strigand ca la piata care da mai mult pe cutia de pastile....si cu vinul??

Anonim spunea...

Devine tot mai interesant.
Ma uitam putin pe net, asa pe goagel... si am gasit Rovinex, adica producatorul. Mi-am adus aminte de copilarie, cand vinuri de la Rovinex erau pe masa parintilor mei... asa, ca exista acest brand de mult.
Cat despre comunicarea la raft, multam de idee, ar trebui sa citeasca si producatorul, poate ar fi interesant sa fie prezente hostesse la capat de raft in halate scurte. Ar atrage consumatorii in doi timp si trei miscari.
Adica consumatorii targetati pentru vinuri intr-adevar ieftine, dar in acelasi timp si bune.
Dupa ce am vazut reclama, am cumparat cateva sticle. Culmea, a doua zi nu m-a durut capul, ca de la Puterea Ursului.

magikcip spunea...

@Anonim 1: ca sa lamurim problema, producatorul asta obscur de care am pomenit se cheama Vinexport Trade Mark (sau Rovinex), care exista de piata de pe la sfarsitul anilor '90. Confuzia pe care acest producator a incercat sa o faca este urmatoarea, si anume a furat practic numele de marca "Vinexport" de la producatorul cu traditie VINEXPORT S.A. Focsani infiintat in 1949 (denumit la inceput Fructexport, Vinexport prin anii '60, Vinicola dupa '89, revenind la Vinexport la inceputul anilor 2000)(vezi www.vinexport.ro). Cam asta e stilul de lucru al impricinatului, furand marci si nume ca sa beneficieze de notorietatea si munca altora. Asa ca m-am documentat intai sa scriu...deci traditie egala cu ZERO mare!
Legat de vinul in sine, nu cred ca am pierdut nimic. Nu sunt in targetul respectiv, deci nu ma intereseaza sa dau 4 lei pe o sticla de vin (de soi), mai bine incerc o bere...
Iar treaba legata de calitate si ANPC...n-am facut decat sa dau un Google, si primul link aparut a fost:
" Pe inspectorii ANPC i-a luat... ameteala!Piata bucuresteana e invadata de vin contrafacut"...
iar in cadrul textului regasim:
"...consumatorilor a oferit si lista firmelor care au oferit spre vanzare o marfa de calitate indoielnica. Este vorba de SC LARVIN SRL Vrancea, PF CRISTUDOR NECULAI Focsani, SC RAMEX SRL Focsani, PF PASTRAMA ION DOREL Odobesti, SC FABINA PROD Targoviste, SC RYC VIN SRL Panciu, SC VIN EXPORT TRADE-MARK SA Focsani..."
Deci mi-am incheiat cazul, desi incepusem discutia despre reclame si nu despre 'producatori' de vin care isi(contra)fac marfa in spatele curtii...

magikcip spunea...

@Anomin 3: iar faci o confuzie mare aici: daca o sa citesti cu un pic de atentie raspunsul meu la Anonim 1, o sa intelegi ca firma asta exista de putin timp...deci cred ca nu are vrun brand cu vechime pe piata (sau cu notorietate). Nu stiu cati ani ai, dar daca iti amintesti de un vin (imbuteliat) din copilarie din zona Vrancea ala sigur e Weisser (von Focsani) care inainte de Revolutie facea senzatie si la noi si in afara.
Da, exista o marca Rovinex la originalul Vinexport (sau Intreprinderea Vinicola Focsani) dar asta dupa '89, si n-a ajuns niciodata la valoare brandului Weisser.
In fine, nu pot sa mai spun decat ca acest Rovinex care s-a "infipt" in marca de renume "Vinexport" crezand ca poate sa o fure, a pierdut lamentabil in justitie procesul, fiind nevoit sa-si schimbe numele de Vinexport Trade-Mark in Rovinex, ca sa avem o imagine completa asupra increderii si potentialului acestui producator...
Am divagat putin, dar trebui sa lamuresc Anonimul ca stiu bine despre ce vorbesc si sunt documentat.
Idee era alta, ca aceste reclame (care seamana intre ele, de ce oare?) sunt atat de jenante si prost facute si directionate, incat e greu sa mai bei un vin, dupa ce le vezi.
Comunicarea si targetarea pentru vinuri ieftine se face la vinuri PET (vezi Babanul sau Muscatel), ceea ce au facut baietii astia aici este o chestie de prost gust...
Atentie: degeaba faci o reclama la TV daca tu nu ai PRODUS, CALITATE, BRAND, NOTORIETATE, DISTRIBUTIE, MARKETING, VANZARI,PROGRAME DE TRADE, LOCATII, MAGAZINE,CONSUMATORI carora sa te adresezi....daca profiti doar de PRETUL mic, atunci fa doar promotii de pret! Iesi mai bine si nici nu te faci de ras...
Eu zic sa nu mai beti vin dintr-asta incert calitativ (Romanian Classic, Vin de Hruba, sau alte prostii) ca poate asa o sa ganditi mai limpede...

Carmen spunea...

Anonimule, esti caraghios.
Faptul ca producatorul exista din anii '60 sau vine din viitor nici macar nu mi se mai pare relevant...
Ce mi se pare mie relevant si evident este faptul ca in zilele noastre, anul de gratie 2009, acest producator fie are un departament de marketing analfabet (in materie de marketing, se intelege), fie a fost hipnotizat de vreo agentie de 2 parale, ceea ce conduce tot la concluzia ca nu au habar despre ce inseamna produs, target, pozitionare, etc.

Dar... ce mai conteaza "amanuntele" astea. Brandul e la TV! Market-erii isi iau leafa, bos-ul este fericit... Cel putin pana la primele rapoarte de vanzari.
Succesuri!

Anonim spunea...

ceea ce ai uitat, articolul de pe net este din 2005 ! cel cu ANPC, si spune mai departe unde ai taiat: SC VIN EXPORT TRADE-MARK SA Focsani/ imbuteliat de SC VERITAS PANCIU SA,
cam atat.

tot acolo se vorbeste de Vincon, care din top 10 probleme ocupa 5 pozitii, de asemenea se regaseste "originalul" Vinexport, etc,etc.
totusi este un articol de acum 4 ani!

dar intr-adevar este vorba de reclame, spoturi, marketing

hai sa luam la rand:
notorietate - e strans legat de distributie, marketing, volume de vanzari, etc. am cautat si gasit ceva date, acest producator a fost pe locul 4 anul trecut in top vanzari pe vinuri din tara. cred, ca asta spune ceva. si despre distributie, fara de care nu ai cum sa ajungi la asemenea performante.
marketing - aici intr-adevar este de discutat. nu am gasit agentia, marketerii, cu care lucreaza firma. nici o informatie pe net. totusi mi-e greu sa cred, ca un asemenea client ar lucra fara un plan de marketing, cum o fi.
vanzari - de asemenea din piata veste, in acest an firma are peste 30% crestere pe vanzari. cred, ca asta ar trebui sa-l ingrijoreze pe majoritatea producatorilor mari de vinuri. adica chiar reprezinta o concurenta serioasa pentru un loc pe podium.
programe de trade - am gasit in catalogul metro, carefour, etc, cu promotii serioase. cei drept, la produse la pet. cel mai mic pret din piata. asta poate fi de asemenea pozitiv si negativ. nu comentez. fiecare cu strategia lui.
locatii - daca ne referim la horeca, zero. nu am gasit in afara magazinelor de la coltul strazii pana la super/hypermarketuri nicaieri. aici are de lucru la greu. si pentru notorietate.
consumatori - cred ca volumul de vanzari spune tot. pe timp de criza bem ce putem si ce gasim la preturile cele mai mici. de ce se vinde oare unirea, sau muscatel sau alte produse alcoolice ieftine si indoielnice de asemenea calitativ?
e criza...
poate acest lucru se vede si in marketing si promovare. sau as putea spune sigur se vede.
nu putem numai sa speram ca trece criza, vom avea marketeri mai destepti, consumatori orientati spre produse mai bune, bugete mai mari de promovare, etc.etc.etc.

angie spunea...

Draga domnule Anonim,

nu vreau sa intru in vreo polemica legata de calitatea vinurilor sau a modului cum sunt facute/contrafacute. nici nu face obiectul discutiei si nici nu mi se pare relevant, avand in vedere profilul consumatorului roman de vinuri. in schimb pozitionarea produsului si producatorului face obiectul acestei discutii si o sa incep prin a comenta pe marginea "definitiilor" pe care tocmai ni le-ati dat despre notorietate, vanzari, trade etc.

1. notorietatea este "reprezentata de masura in care un brand este recunoscut de potentialii consumatori si este corect asociat cu un anumit produs. Notorietatea este precursoarea atitudinii favorabile fata de un brand."
Cu alte cuvinte, pentru ca unul din produsele rovinex, Vin de Hruba sau Romanian Classic sa aiba notorietate ii mai trebuie in afara de distributie, vanzari etc. si atitudine favorabila a consumatorilor, care, ghici cum se face?! ...prin reclama. Au incercat-o, o vedem mai sus, dar din pacate nu respecata exact prima regula: sa genereze atitudine pozitiva.

Locul 4 in vanzari nu spune nimic si nu va spune nimic consumatorului roman. Romanilor trebuie sa le dai povesti si Murfatlar vinde de pe 3 ha de vie si din sol nisipos, Vincon are o hruba, a lui stefan cel mare, Jidvei un castel, Cotnari o grasa etc. ...apropos, Cotnari stie ca nu mai e pe locul 4 in topul producatorilor de vin? De ce-as bea un vin Rovinex?

2. marketing - eeehh marketingul este un concept complex care presupune atat de multe activitati si analize, incat daca producatorul ar fi avut, am fi gasit pe net si agentia, si bugetul de reclama, si studiile pe consumator si insightul de care vorbeste magikcip. Trist este ca sunt agentii de publicitate care profita de lipsa de specialisti ai producatorului in materie de promovare si le vand gogosi. Pacat. inteleg ca e criza si ca brieful probabil a fost " un spot ieftin pentru un vin ieftin si bun", dar abia astept ziua in care se vor premia aceste agentii ...:) eventual la effie.

3. Vanzari - despre asta nu vreau sa comentez, doar ca ...si la bucurie si la necaz, romanul bea. nu as fi surprinsa ca anul acesta sa fi crescut toti producatorii de vinuri sau bauturi alcoolice.

4. programele de trade ...se refera la relatia dintre producator si verigile de vanzare intermediare pana la consumator. se refera la distribuitor,retailer magazin si, de obicei, sunt parte a strategiei de promovare. :) pentru cine are, pentru cine nu, inseamna niste bani aruncati prin distribuitori si prin magazine.

5. despre "locatii" ...deja o sa discutam zile in sir. sigur ca nu exista horeca, ca nu este prezent in acest gen de locatii. horeca e pretentioasa, trebuie sa-i dovedesti ca ...ai notorietate :)si un produs bun. de cate ori ai fost intr-un restaurant si ai baut muscatel sau babanul??? eeee din pacate vinurile de hruba si romanian classic sunt incadrate aici de catre horeca

6. despre consumatori eu cred ca agentiile astea, ca sa nu vorbesc despre producator, deoarece cred ca singura lui problema este nestiinta, cred consumatorul de produse economice un idiot, un "taran", un needucat si un "manelist". oare stiu ele ca cei mai educati oameni din romania, cu cele mai multe studii, sunt cei cu venituri medii?
eu refuz sa consum produse care ma cred un consumator tampit, si desi, n-am bani, prefer sa consum marcile private ale supermarketurilor. ....chiar daca sunt ieftine, macar nu stiu ce cred despre mine

danyrolux spunea...

Foarte tare frate!

O lege elementara a marketingului spune ca nu exista publicitate negativa sau pozitiva, ci doar publicitate. Marile scandaluri aduc imediata notorietate.

Personal in acest articol (+ comentarii) vad o promovare acerba a unui producator local de vinuri. (contrar dorintei autorului).

Fiti rationali domnilor, va copleseste emotionalul.


A la votre!

Anonim spunea...

Ma bag si eu, ca musca'n lapte.
Am gasit pe ziare.com un articol interesant, din noiembrie 2009 despre Vinexoprt si problemele legate de marca.
Sunt explicatii elocvente despre ce se intampla intre doua societati din acelasi domeniu in acelasi localitate.

Despre campanie, spoturi, doar atat: cele cu spitalul si cu inmatricularea mi-au placut. Sunt realizate destul de profi. Targetul vizat se poate atinge destul de bine, daca, pe baza celor de mai sus se aseaza in plaja mainstreem, vinuri ieftine pentru populatie larga. Chiar am discutat cu amicii despre aceste spoturi. Parerile in general au fost pozitive.

Cat despre ce si cum marketeaza producatorul, e o discutie mult mai larga.

Bravo Dan, super comentariu!

magikcip spunea...

@Dan Stefan: nu se incearca o promovare a producatorului in cauza, se discuta asa cum NU trebuie facuta o strategie sau o reclama. Cand scapi atat de multe lucruri din vedere, ca in cazul de fata, risti sa te expui, sa pari amator sau nepregatit, sa lasi o impresie nefavorabila...
Publicitatea buna sau rea, e publicitate, sa zicem. Dar hai sa nu ne batem joc de consumatori, de industrie sau de bugete.
Faptul ca e criza, asta nu inseamna creativitate proportionala cu bugetul, se pot face lucruri bune, macar oneste, cu bani putini. Totul e sa stii ce vrei sa faci, sa stapanesti principiile clasice (testate) ale marketingului si sa le aplici. Pare simplu, nu?!

magikcip spunea...

@Anonim (de la 15.27): ai zis bine -se poate atinge- dar asta nu se intampla pentru ca sloganul nu pozitioneaza produsul acolo unde se vrea.

danyrolux spunea...

Revin.
Nu vreau as intru in polemica cu nimeni, dar reiterez anumite aspecte:

* Este evident ca in acest post nu se vrea o promovare a producatorului local de vinuri in speta, poate chiar contrariul, dar rezultatul firesc este promovarea gratuita a acestuia. Orice vizitator de pe blogul tau, la fel ca si mine, stie acum clipurile de promovare ale produsului acestuia, stie pretul, care mi se pare fair, etc. Multumita articolului tau am aflat atat de multe lucruri interesante.

* Foarte multe reclame exceptionale au castigat premii la concursurile de gen dar au esuat lamentabil la capitolul 'cresterea vanzarilor' ale produsului promovat. Si asta, apropo, respectand intocmai principiile acelea de marketing de care ai amntit. Daca doresti iti pot face o lista, dar banuiesc ca stii multe situatii de acest gen, le gasim in manuale.

* Faci o greseala foarte mare deoarece tu nu faci parte din publicul tinta (asa cum ai afirmat), asa ca nu esti deloc in masura sa comentezi efectul/impactul spoturilor video asupra targetului tinta. Cred insa ca pentru orice produs exista o anumita piata. Nu sunt in masura si nici dispus sa ma pronunt asupra eficientei promovarii, bugetelor implicate, etc. E posibil ca o astfel de abordare sa fie totusi chiar mai eficienta decat ceea ce propui tu. Evident e un singur lucru: nu stiu sigur acest lucru, si nici tu.

* Risti foarte usor un comentariu de genul 'Calul moare de drum lung...'.



Toate cele bune.

magikcip spunea...

@Dan Stefan: revin si eu. E clar, desigur, ca nu vreau sa promovez acest producator. Dar faptul ca tu ai aflat ca el a furat numele unui alt producator si marci comerciale de altfel, ma bucura. Daca asa stiu unii sa isi faca treaba, prin furt, confuzie si dezinformare (se mai si lauda cu asta), asta e bine de stiut cine este respectivul si pus la respect.

Daca gresesc pentru ca imi asum niste pareri desi nu sunt in publicul tinta? Da, e posibil sa fiu subiectiv, dar tinand cont ca sunt in cele 2 industrii (marketing si vinuri) de ceva ani buni, cred ca nu pot gresi atat de mult incat sa fiu suspect de nestiinta. Nici macar de rea vointa. Ca si consumator de publicitate trag concluziii si fac niste comentarii. Si pot sa masor si efectul/impactul spoturilor video, pentru ca exista studii de piata. Si eu am acces la ele. :)

angie spunea...

@Dan Stefan: exista publicitate negativa si publicitate pozitiva. Chiar si in cartile de marketing!! Atentie!!! sau spune-i atitudini pozitive si atitudini negative fata de un produs, serviciu, eveniment, persoana etc...

Yoyo spunea...

magikcip, angie...eu cred ca sunteti invidiosi :) ..
Acum serios, am vazut spoturile de ceva vremea dar nu m-a interesat producatorul de loc. Abia dupa ce am vazut la cip pe blog reclamele am dat un search.
Acum daca o sticla de aia de vin e 4 lei, in conditiile in care am un pic habar de costuri de productie in general imi dau seama de calitatea produsului. Clipurile sunt ok, prind, dar parca toti vor sa copieze trendul pornit de reclamele la unirea..la fel cum imi pare mie a esuat lamentabil reclama/reclamele la Crai. Oricum sunt putine reclamele in domeniu la noi care-mi plac...asa cum spuneai cip, la vin trebuie sa ai poveste, sa le arati oamenilor plantatiile de vie... http://www.youtube.com/watch?v=mMH_y0wHvrc

Anonim spunea...

magikcip, m-am prins, esti cumva de la celalalt vinexport ?
altfel greu de explicat agitatia ta acerba...
ia vezi linkul de mai jos:
http://www.cotidianul.ro/marca_vinexport_pe_masa_justitiei-103037.html

magikcip spunea...

@Anonim (ultimul): nu conteaza de unde sunt...am fost la fel de acid si cu alte reclame care nu mi-au placut (si nu ma gandesc la modul artistic al lor, ci la mesajul lor si cum il transmit catre consumatorii vizati), vezi comentariile pe care le-am facut la berea Albacher, la Ursus, etc...
Despre vinuri in schimb pot sa aflu mai multe informatii decat as da un simplu Google.
Legat de partea juridica, ma intereseaza mai putin, atat timp cat nu afecteaza comunicarea lui X sau lui Y.

Anonim spunea...

parerea ta despre reclame apreciez. am citit si celelalte comentarii, despre alte campanii. chiar pertinente.
ce m-a deranjat; in afara comentariului despre spoturi, campanie, strategie - unde-ti respect parerea, cred, ca aprecierile despre concurenta nu isi au locul. de ce? exact ce a spus si dan stefan despre reclama negativa pe de o parte, pe de alta parte daca fiecare producator ar incepe sa scrie cat de negativ ar putea despre concurenta, unde am ajunge?
pana cand avem tot dreptul sa scriem despre lucruri profesionale, sa emitem pareri, ceea ce este bine, cred ca ar trebui sa ne incadram intr-o anumita linie etica. stiu cat de greu este, dar merita incercarea.

magikcip spunea...

okey, tin cont :)

angie spunea...

@magikcip si @anonim ...:) va doresc o pace lunga!!!

Yoyo spunea...

Reconciliere nationala :))

Anonim spunea...

magikcip, hmmmm, cred ca lucrezi la concurenta daia vb asa despre unii care incearca sa faca totusi ceva. De ce nu vb de reclama voastra cand aruncati cu ASPIRATORUL?? sau poate ai uitat-o???

Nu uita ca marca Vinexport a apartinut unei firme din Bucuresti si ca Sc Vinexport SA nu prea a detinut marca.
Cat despre Weisser.... a fost candva o marca de renume romaneasca dar pe vremea impuscatului cand se faceau vinuri in combinat, acum.....e mai rau ca apa, asa ca ......

magikcip spunea...

@Anonim: tu lucrezi la 'firma' respectiva, de o aperi asa de iversunat? nu cred ca ar fi vreo rusine sa recunosti asta, in caz in care este adevarat...macar as sti cu cine vorbesc...

..despre vreo reclama cu 'aspiratorul' nu stiu nimic, si nu inteleg de ce este adusa in discutie...subiectul era altul.

Poate nu intelegi ca simplul fapt ca "incerci faci ceva" nu este de ajuns...daca tot incerci, fa macar un lucru corect, strategic, care sa te ajute sa iti dezvolti produsul sau afacerea...asa 'hai sa facem si noi ceva' cum ne duce capul, ca e bine, ca e rau..nu mai tine in conditiile pietei de azi.

Propunerea mea ar fi sa schimbati omul/oamenii de marketing pe care ii aveti acum, pentru ca rezultatul a fost taxat clar aici, deci este destul de evident ca sunteti inca in 'epoca de piatra' a ceea ce inseamna marketing, publicitate si promovare. Trebui sa stiti cum sa faci o strategie, sa lucrezi cu o agentie, sa iti identifici publicul tinta/consumatorul, sa stii cum sa comunici cu el....ceea ce la voi lipseste cu desavarsire. Asa sa cheltui un buget de mkt aiurea, inseamna amatorism, iar eu ca si consumator n-as avea incredere intr-un producator care face asemenea greseli in 'strategia' de comunicare...

Te lauzi ca stiti sa faceti vinuri, dar eu nu le-am incercat pt ca nu m-au atras cu nimic...din cauza comunicarii deficitare...asa ca mine, probabil si alti multi consumatori..

Chestia asta cu marca sau cu altceva nu ma priveste, este ceva de genul 'sa moara si capra vecinului' menita sa acopere lipsurile mari si evidente pe care eu le-am observat in aceasta campanie, si care de fapt au fost SUBIECTUL postului meu pe acest blog.

Eu nu apar vreo alta firma concurenta, si cred ca asta n-ai inteles de la inceput. Faptul ca am argumente inseamna ca stiu despre ce vorbesc, nu ca as fi protectorul lui X sau Y. In vehementa ta ai uitat sa-mi dai si tu argumentele pentru care s-a folosit acel mesaj in reclame, ca s-a mers pe un anumit insight, etc...asa sa latram ca si lupul la luna e usor!

..si daca vrei sa stii cum se face treaba bine, da-mi un mail si o sa iti povestesc...asa nu risti sa te mai expui cu spoturi dintr-astea jenante...

succes!

Anonim spunea...

@magikcip
Daca ai fi in locul celor ce conduc Rovinex-ul, ai schimba angajatii din cauza unui post de pe un blog???

=))))))))))))

magikcip spunea...

marketingul (in general) se bazeaza pe niste principii care se aplica in toate domeniile, cu mai mari sau mai multe ajustari, in functie de profilul industriei. sa schimbi oamenii, nu e o idee...sa schimbi strategia sau polica de marketing, da, poate fi o solutie. sau sa schimbi agentia, daca aceasta nu se muleaza pe viziunea sau asteptarile producatorului...

dar pentru asta ai nevoie de niste obiective clare, care determina o strategie, ce atrage un plan de marketing, si etc etc...cam asa se face (teoretic).

in cazul de fata, nu ma pot pronunta decat asupra spoturilor pe care le-am vazut si despre care am incercat sa le intregrez intr-o posibila stare de actiune...de unde si concluziile.

ps: consultanta ajuta!

magikcip spunea...

end of topic!

Anonim spunea...

P.S.: You're playing God of marketing! It doesn't work like that! ;)

magikcip spunea...

pe blogul meu (personal)chiar pot sa fac ce vreau. despre altele, mai discutam :)

acum, chiar ca END OF TOPIC.