marți, 12 mai 2009

Eu pot. Pepsi poate?

Eu pot. Asta e numele ultimei campanii de la Pepsi. E noua si incearca sa atinga (prin) "noii formatori de opinie din online=bloggerii". Sau asta am inteles eu. Dar Pepsi poate? Asta intreb tot eu.

Initial vroiam sa scriu despre campania "Eu pot" de acum 2 saptamani, dupa ce vazusem teasing-ul la TV. Am renuntat cand am m-am lamurit despre ce e vorba, ca e o campanie Pepsi, si mai ales cand am vazut unul dintre 'promotorii' ei, "renumitul" blogger realizator de emisiuni nocture 'In gura presei'. Brusc nu mi s-a mai parut interesanta...

Dar, acum am realizat altceva. Campania asta nu inteleg deloc ce vrea. Sau cui se adreseaza. Ce obiective vor ei sa atinga la sfarsitul actiunii. Daca vrea sa se adreseze unei "elite care poate" sa faca diverse chestii, da, sa zicem ca ar fi ok. Insa ce te faci cu:

* mecanismul. Pt campanie s-a realizat un site, multe spoturi in care apar diversi anonimi (aroganti cum zicea unul pe un alt blog), majoritatea bloggeri cu reputatie. Si ce? daca se adreseaza celor care stau mult pe net, de ce mai apar spoturile astea la TV? de ce nu raman la stadiul de virale?...

* mesajul "eu pot" ar trebui sa fie legat de acel "we can" pe care Pepsi l-a folosit in afara, dar n-are nici o legatura...

* un istet scrie ca e o idee geniala campania asta, pt ca se adreseaza publicului larg folosind un endorser relevant pt comunitatea online. Aiurea! pt mass-market comunitatea online este nerelevanta, mai ales la genul asta de produs. Comunicarea se stabileste in functie de targetul urmarit, nu invers...Si se mai tine cont si de impactul la locul vanzarii...

* elementul efervescent de promovare, bloggerul Mircea Badea (care eu cred ca n-are nici o treaba nici cu blogul, nici cu tastatura. Simplu fapt ca si-a facut un blog in care il injura zilnic cateva sute de internauti, asta nu il pune in drepturi ca blogger formator de opinie, sau de atitudini) mi se pare deplasat cand a fost asezat alaturi de imaginea Pepsi. N-are nici o treaba. Sincer, sunt un consumator de produse Pepsi, dar daca mai vad personajul asta mai bine renunt.


Ciudata initiativa asta de la Pepsi. Poate ar fi trebuit conceputa o strategie numai pe online, dar nu sunt sigur ca asta s-a vrut. Daca s-a incercat promovarea prin acele personaje, ma tem ca nu's relevante. Una peste alta, parere mea este ca Pepsi "nu poate" mai mult...cel putin acum...

Niciun comentariu: