vineri, 13 februarie 2009

Ce e mai greu: sa privesti inainte sau sa te uiti inapoi?

Poate fi o intrebare filozofica, profunda, dar m-am gandit la ea cand am 'aprofundat' noile spoturi de pe TV de la Zapp.

E destul de clar pentru toti ca inceputul lui 2009 a adus un efect al crizei si pe piata advertisingului. Campaniile sunt destul de putine, reclamele nu mai sunt atat de multe ca de obicei, se reduc costuri si bugete de marketing. Tinand cont de acest concept, inovatia si creativitatea ar trebui sa salveze marketingul.

Cand am vazut acest spot de la Zapp, m-am gandit la ultima campanie a lor si am ramas putin surprins. Anul trecut comentam 'revenirea' pe TV a Zapp-ului, cu spoturile din vara, dar acum parca traseul lor este si mai putin spectaculos.

Pe mine, sincer, comunicarea de la Zapp (in special cea de la Share Free) m-a cucerit. Agentia care a lucrat pentru ei atunci a adus exact ce ziceam mai sus: inovatie si creativitate. Pe cea de anul trecut (FixTel si Internet Broadband nelimitat) am remarcat-o prin creativitate si poate pentru ridicol...dar ultimele spoturi nu imi plac de loc. E greu sa privesti inapoi si sa te ridici mereu la nivelul ridicat, apreciat in trecut.



In pozitia pe piata pentru Zapp cred ca s-ar preta mai bine la comunicare (daca nu agresiva, stim de bugetele de criza) bazata pe sclipire. Ceea ce reclamele de acum nu o au. Asta, studentii din camin (cu modemul) sau cea cu cererea in casatorie au un mesaj gri, concept fara stralucire, creatie slaba. Asa cred eu, pentru ca am cu ce sa pot compara.

Nu stiu cat de competitiva este oferta Zapp versus abundentei de minute aruncate pe piata de Orange, Vodafone sau Cosmote, dar la nivel de comunicare nu aduc nimic surprinzator. Si nu cred ca e vorba doar de un buget de campanie mai redus, ci de modul cum vrei sa privesti inainte...

Niciun comentariu: