vineri, 18 iulie 2008

Alcoolul iti cunoaste limitele...

M-am desprins un pic de 'advertisingul' de la noi si am gasit o campanie antialcool, pe cand faceam o cercetare a site-urilor de publicitate cu renume, de afara. Pana aici nimic spectaculos.

Ceea ce am vazut e un pic socant. Chiar cinic, dar adevarat. Ce ziceti de spotul asta:


Sa zicem ca e realizare a unei agentii indraznete, pentru un public deschis si fara prejudecati, altfel de cum e cel romanesc. Si totusi mesajul e dur! Pentru ca, si la noi si in alte tari, efectele alcoolului sunt aceleasi. La fel de neplacute si nocive.

Mi-am amintit imediat ce am vazut spotul asta de campania de la noi, care a rulat pe TV si radio sau prin alte medii (inca mai ruleaza o varianta din aceasta campanie), cea cu "Consumul excesiv de alcool dauneaza grav sanatatii", care aparea in pauzele publicitare de la posturile romanesti de TV. Foarte buna campania! Sper ca are si efect. Dar..aici se vede diferenta: daca in RO tonul este destul de usor, un text citit de o voce calma care ar trebuie sa ne puna pe ganduri in ceea ce priveste consumul de alcool (si de alte chestii care dauneaza sanatatii daca se consuma prea mult), afara mesajul e clar, cinic si dur. Si probabil are si alt efect.

Poate ca alinierea noastra la standardele europene se face intr-un fel, dar cred ca prea lent si prea degajat, fapt care se poate vedea si dintr-o banala reclama. Ce ar mai fi de zis?

Un comentariu:

katran spunea...

Nu stiu din ce tara este reclama dar ar trebui sa iei in calcul si gradul de indobitocire al populatiei, nivelul lor de perceptie , etc..
Poate chiar au nevoie de exemplificare dura ca sa priceapa si sa-si puna vre-o intrebare cu privire la subiect.
Nu spun ca noi suntem departe la acest capitol, in schimb, cea mai mare parte din populatia matura (din Romania) a primit o educatie decenta, in vremuri in care inca se mai punea pret pe acest lucru. E vorba de educatie primita la scoala si nu numai.
Probabil ca la noi viciile (consumul de alcool, tutun, droguri) nu au atins un nivel atat de alarmant ca pe alte meleaguri si , implicit , nu este nevoie de campanii sock ...... inca .
In concluzie, nu stiu daca trebuie sa ne aliniem chiar peste tot la ce spune UE.

Parerea mea !
... fara intentia de a-l persifla pe nenea Nelu Vacaroiu