Sau Danone vs Tnuva! Ei bine dragii mei, competitia intre cele 2 s-a mutat pe ringul de box!
Tnuva, despre care scriam nu cu mult timp inainte ca este foarte activa prin comunicare, isi continua actiunile de marketing cu ultimul lor spot care aminteste de celebrul boxeur Rocky:
Reclama e conceputa de McCann si este destul de impresionanta, cu insight si decoruri care amintesc de fimul "Rocky", cel alaturi de care ne-am petrecut copilaria urmarindu-l pe casetele video. Campania este indrazneata, iar comunicarea atipica pentru piata iaurturilor. E clar ca vor sa comunice calitatile deosebite ale produselor Tnuva, calitatea si transparenta, adica lucruri pe care un consumator se poate baza. Bun.
In coltul opus al ringului, Danone apelase de ceva timp la o alta figura celebra a boxului, dar de data asta de un campion autohton, Leonard Doroftei :
Si aici calitate, incredere, multumire de familie si un erou care garanteaza asupra produselor Danone. Numai spunem de energie si de proprietatile terapeutice. Bine si aici.
Conceptul "Oricine poate fi campion" e valabil pentru ambele reclame, dar discutia cred ar merge in doua directii. Prima: eroul-boxeur care "gireaza" produsul este elementul cheie al reclamei. Poate ca Doroftei e mai cunoscut noua romanilor, si ne identificam cu el, cunoscandu-i povestea si munca pe care a realizat-o pentru a aduce Romaniei atatea satisfactii sportive, versus 'eroul american', salvatorul entitatilor si eternul campion, usor superficial.
A doua: e interesanta optica celor 2 producatori, inserand astfel de personaje in campaniile lor. Parca vor sa distraga atentia de la produsele in sine, mai bine zis de la 'calitatile' lor, care se diferentiaza totusi destul de putin intr-o astfel de categorie, si sa mizeze mai mult pe flerul personajelor. Si sa comunice atipic.
Cine o sa castige din meciul Doroftei vs Rocky? Ambii campioni. Ambii eroi. Sau intre Danone vs Tnuva. Ramane de vazut...eu zic sa asteptam macar 12 runde...
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
3 comentarii:
cred ca dupa cele 12 runde decisive tnuva va fi campioana,legat de idee si de felul in care iti comunica ca poti fi campion daca consumi produsele lor!si cred ca toate reclamele celor de la tnuva sunt mai bune decat cele de la danone,nu numai aceasta din urma.
Ca un consumator de iaurt ce ma aflu, incep sa cred ca, din lupta dintre Tnuva si Danone va castiga... Muller.
Mananc iaurt zilnic, stiu toate marcile si toate aromele... In mod normal ar trebui sa fiu "satula" si sa imi doresc "altceva, altcumva". Ei bine, nu... Am cateva preferinte pe care le tot rulez pe parcursul unei saptamani. De cate ori vad ca apare un tip nou de iaurt (sau, Doamne fereste, un nou brand!), ma intreb ce o fi in capul lor? Chiar cred ca mai e loc pe piata asta?.... S-ar parea ca da... Mai este loc. Comunicarea subliniaza senzatiile de care ai putea avea parte consumand iaurtul "x"... (pentru ca, oricum proprietatile nutritive sunt aceleasi la toate), consumatorul isi spune "ia sa incerc si asta", ii place.... Si asa se mai face loc pentru un nou brand pe arftul cu iaurt. In mod firesc, ocupantii mai vechi sau mai noi ai raftului trebuie sa se lupte pentru a-si pastra locsorul. In ring, in preturi, in "fara conservanti/fara coloranti".... fiecare cum se pricepe.
Pana la urma, pentru mine, consumator, lupta dintre ei imi poate aduce beneficii. Totusi, ma ingrijoreaza un lucru... faptul ca "ceva nou" pe piata iaurturilor este mai mult un produs de laborator si mai putin... iaurt.
Pe piata FMCG competitia e mereu foarte apriga, iar loc pe piata va exista pentru oricine atat timp cat vor fi si consumatori.
E clar ca diferentierea se face acum nu la nivel de proprietati intrinseci ale produselor, ci la nivel de comunicare.
Asta e si problema, cred eu, daca aceasta comunicare ne directioneaza acolo unde trebuie sau se mizeaza pe "vrajeala" personajelor implicate...
Trimiteți un comentariu