Se apropie vara si 'berarii' isi ascut deja sabiile de lupta...Daca Ursus a "luat" echipa nationala de fotbal, Albacher continua cu aceleasi spoturi de anul trecut, Heineken joaca in Liga Campionilor, Ciuc a coborat de la munte, Timisoreana asteapta "zilele orasului"....ei bine, cea mai indrazneata (pana acum) miscare o face BERGENBIER.
"Prietenii stiu de ce" as zice, asta dpdv al marketingului. Bergenbier a fost in ultimii ani berea cea mai prezenta prin comunicare. A lansat un slogan puternic, a initiat cu real succes "Ziua Barbatului", a imbracat in galben toti suporterii nationalei de fotbal a Romaniei, a avut campanii peste campanii, reclame bune, concepte si strategii corecte pentru aceasta piata.
Toate astea au condus la o notorietate de peste 90% a brandului Bergenbier in randul consumarilor de bere din RO (conform unui studiu Synovate din 2008), ceea ce este un lucru grozav. Probabil ca simtind ca s-a ajuns la un punct culminant, InBev (producatorul din spatele brandului Bergenbier) a decis..2009 incepe cu un re-branding.
Ce inseamna asta? Schimbari...de la design si logo, pana la pozitionare probabil, noutati in ceea ce priveste ambalajele, valori noi pentru a pastra consumatorii fideli Bergenbier si pentru a multumi si atrage exigentii consumatori ai competitorilor. Vom vedea si analiza toate astea incapand cu sfarsitul lunii martie, si vom sti daca re-lansarea a fost sau nu pe masura aspteptarilor acestui brand cu notorietate atat de mare.
Pana atunci sa vedem noile ambalaje Bergenbier:
Schimbarea e fundamentala. Ambalaje par premium fata de vechiul concept. Se vede ideea de a fi un design modern, o evolutie la nivel de imagine. Raman de vazut si celelalte componente ale mixului de mkt, care sa sustina acest concept.
Sunt curios de ce va urma. Ambalajul vechi ducea Bergenbier undeva in zona 'populara' a consumatorilor de bere (nu atat de economica ca si Noroc de exemplu), dar acum se incearca trecerea la un alt nivel. Nu va fi usor cred, pentru ca brandul se bucura de o notorietate foarte buna, iar orice schimbare la nivelul brand-ului influenteaza foarte tare. Vom sti in curand daca influenteaza in bine sau in rau...si unde mai pui ca, pe langa asteptarile consumatorilor de la un produs atat de vizibil, mai exista si concurenta...Ce sa zicem despre noul Bergenbier: tot ca ..prietenii stiu de ce?
Un comentariu:
Nu mai regasesc nimic din ce-a fost vechiul Bergenbier... Ba da! Numele si sloganul. Ambalajele arata ca cele ale unei beri premium. E foarte important daca s-a schimbat si produsul, lichidul, berea... Altfel, nu se justifica schimbarea.
Trimiteți un comentariu