joi, 3 iulie 2008

Zapp revine...culmea ridicolului sau creativitate la maxim?

Dupa o relativa pauza in care partea de comunicare in masa a fost ceva mai subtire, Zapp a revenit pe mici noastre ecrane cu un nou spot la serviciul lor Zapp FixTel. Zis si facut pana aici.

Reclama e intr-un fel (nu zic inca daca e buna sau rea, mai astept putin :-P), destul de colorata, energica si cu multe efecte...de sunet si culoare. Peste aceasta parte tehnica sa zicem, ce se ascunde in spatele acestei comunicari? Spotul este creativ, incearca apropierea brandului de consumator si generarea de simpatie intr-o prezentare obiectiva a beneficiului principal, cu ajutorul unui dialog haios. Bun pana aici. Activitate lucrata si creativa. No doubt.



Ma intrebam totusi daca la un astfel de spot, pentru un astfel de produs, doar creativitatea si energia spotului ajuta? Daca asta trebuie sa fie totul? Sa se mearga la modul afectiv si emotional. Ar trebui si rationalul sa aibe locul lui in mesajul reclamei? E la urma urmei un serviciu de care te poti folosi, dar si pe care il platesti. Lunar chiar.

Lupta pe piata telefoniei fixe din RO este mai aprinsa ca niciodata, si poate ca cei de la Zapp s-au gandit ca doar printr-o reclama iesita din tipic pot sa surprinda. Poate fi insa si la fel de eficienta? Mai ales ca cei de la Zapp au avut in urma cu ceva ani niste campanii memorabile, foarte "fancy" si "creative", care le-au ridicat standardul de comunicare chiar lor. Acum incearca sa revina tot prin creatie deosebita, dar pot oare invinge in fata agresiunii celorlati competitori? Sau e inca o reclama ridicola si prea colorata? Ramane de vazut.


2 comentarii:

despineldragomir spunea...

ZAPP REVINE. Este ca bancul cu tipul care vrea sa se faca vanator. Pleaca in padure omoara un urs brun si apare apoi varul lui. "Stii vanatorule, mi-ai omorat varul. Ori te omor ori facem sex tandru". Sex zice vanatorul. Si astfel ajunge in spital pentru cateva luni. Se trezeste dorinta de razbunare isi ia pusca si pleaca din nou. Omoara un urs grizlly. Apare iar un urs. "Stii vanatorule, mi-ai omorat varul. Ori te omor ori facem sex salbatic". Sex aleg iar vanatorul si dupa multe luni isi ia pusca si omoara un urs polar. Apare... iar un urs. Il bate pe umar si ii spune. "Recunoaste, ca nu pentru vanatoare vii tu".

Carina spunea...

Nu e suficient ca o reclama sa fie colorata ca sa fie creativa. Nu am vazut reclama pe tv (probabil pt ca nu ma uit prea des) dar nu mi-ar atrage atentia, cel putin nu in mod placut.