Si uite asa, reclamele de la bere se intrec in motive hilare. Dupa ce la berea Albacher "tati cu frana de mana sau ... cu priza" (am citit o comparatie misto intre "tati" asta de la Albacher si "mami" de la Adria, adica familia de romani cu pretentii ieftine si care se multumeste cu putin, nice, corect adica) transmit de parca romanul consumator (de cheap, evident) da probe de prostie (Chiar atat de idiot sa fie consumatorul incat sa nu se descurce cu o masina sau cu un frigider?).
Acum alta:
de data asta la Skol. Bineinteles, asa cum scriam intr-un comentariu pe blogul lui Mono la topicul sau despre Ciuc, piata berii devine foarte efervescenta pe timp de vara, iar pozitionari si repozitionari, ambalaje schimbate si mesaje de comunicare se modifica de la vara la vara. Nu se pastreaza o strategie pe timp de mai multi ani, se schimba etichete si ambalaje, sa fac in fiecare vara zeci de spoturi TV...ca deh...berarii au bugete mari si isi permit!
Dar uite ca asta nu e totul. Comunicarea lor, care trebuie sa le pozitioneze produsul in mintea consumatorilor carora se adreseaza, o cam ia pe aratura zic eu. Mesajele sunt uneori comice dar tot mai des acum, jenante. Inteleg ideea de pozitionare, dar e clara pentru toata lumea asta?
Exemplu Skol. Ce sa inteleg din spotul asta: Ca tipul, care pare business el asa, merge cu berea in geanta intr-o cladire de birouri? Sau ca e atat de idiot ca si-a prins cravata la lift? Sau ca sa poti bea un Skol trebuie sa te stranga cineva de gat, ca deh, aluneca usor? Sau ca forma sticlei face toti banii si nu calitatea sau efectul produsului?
Totusi inteleg ca promovarea intensa are efecte si daca esti pe TV - existi, dar cred ca mesaje de gen Albacher sau Skol eticheteaza consumatorul roman ca fiind un exemplu perfect al ratatului romanesc! Oare asa sa fie ?! Oare o comunicare mai logica nu are acelasi efect in ... vanzari? Sau noua ne place mereu bascalia?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu