marți, 15 martie 2011

Vine vara, bine-mi pare!

In mod natural, incet-incet se incalzeste afara, vine si Pastele, apoi vara, deci tot mai multe motive de a ne umple cosul de cumparaturi cu sticle de bere, sa ne racorim. Si mai normal, berarii nostri incep usurel sa-si dezvolte campaniile de comunicare, sa-si pregateasca terenul astfel incat vara sa ii prinda in plina viteza!

Toate bune si frumoase si la fel de normal, ca in fiecare an au loc schimbari de pozitionari, de mesaje, ambalaje sau sloganuri. Desigur, consumatorul trebuie sa consume, nu trebuie sa inteleaga ce se petrece cu respectiva bere, dai tare cu traditia (desi acum un an zicea ceva de reteta sau mai stiu eu ce zi universala), ca merge si asa.

Recentele spoturi la Noroc si Bergenbier imi confirma faptul ca la noi, conteaza doar sa vinzi, nu conteaza valoarea brandului. Coafezi un pic ambalajul, schimbi mesajul, te invarti un pic in jurul traditiei, sau dupa caz a specialistului expat si gata, iesi pe piata. Asa, consumatorul are impresia ca e super-noutate ceea ce se intampla, ca merita sa incerce si de ce nu, sa se laude la prieteni ca el se regaseste in produsul respectiv.

Hm, cam nasol. Poate ca merge, chiar si asa, dar ma intreb: agentiile (e una si aceeasi in cazul de fata, dar chiar una mare tare) pentru ce primesc banii? Sa ameteasca consumatorul cu ~strategiile~ lor nemaivazute, mereu diferite de la an la an, sau e dreptul lor sa construiasca un brand sau dupa caz, sa-l dezvolte asa cum trebuie, intr-un proces de durata?


Cred ca baietii astia din agentii uita care e scopul si o iau asa pe aratura, dand vina probabil pe criza si pe bugetele mici. Ca doar ei nu pot fi creativi in conditiile asta. Iar consumatorii se ametesc si singuri, de la bere.


PS: motivul asta cu "specialistul" l-am vazut cel putin la jumatate din brandurile de bere de pe la noi, oare creativii astia nu vor sa gaseasca si ceva mai bun?!

Niciun comentariu: