Si-a facut loc pe piata si apa minerala Bilbor. Cu un intreg trust in spate (Tuborg), creatie-lansare-comunicare de la o agentie cu pretentii, cu o imagine imaculata care emana puritate, sanatate, natura...Nimic rau in asta doar ca uneori distanta de la "tabloul" curat si comunicat al acestei ape, pana la cararile noroioase ale padurilor Bilborului e cale lunga.
Un articol din Jurnalul National surprinde bine faptul ca zona Bilbor (prezentata in comunicare ca fiind neafectata de poluare, curata si pura) este de fapt o zona greu incercata de devrisari, gatere, resturi ramase in urma exploatarilor (ilegale probabil) a celor care nu au mila de padurile neumblate pana nu demult.
Deci reclama (care e filmata in mod artistic, frumos, spectaculos si vorbeste despre locurile de poveste din Bilbor)
cam minte consumatorul. Realitatea e alta de fapt, una trista si murdara...
Sincer, ca si consumator, parca as cumpara o alta marca de apa...asta s-a 'prafuit' inca de la inceput...
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
7 comentarii:
cati bani ti-ai luat de la competitorii Bilbor ca sa mananci rhtul de aici?
un articol rautacios, cum lucrurile n'or sta chiar ca in reclama sigur nu sunt nici cum le expune autorul aici
cam 1.000.000 de E U R O
nu sunt nici rautacios, nici platit de vreun 'concurent' al Bilbor...pur si simplu e o constatare a unui articol, realizat pertinent (sunt multe informatii si despre ce straini au "investit" in zona, si despre cum se exploateza padurile din Bilbor, etc., nu doar despre comunicarea apei minerale Bilbor).
dpdv nu e ok sa comunici ceva, iar realitatea sa fie atat de schimbata...ori inventezi o poveste (gen Izvorul Minunilor), ori creezi un mesaj emotional (Dorna, Borsec), ori spui lucrurilor pe nume (Perla Harghitei, Biborteni, etc)...dar nu minti!
Anonim, dar de ce esti.... anonim?
Circula o vorba zilele astea pe la emisiunile/pamflet: "ori suntem golani, ori nu suntem!"
Prin urmare, daca tot iti exprimi suspiciunea intr-o maniera "de cartier", macar fa-o in nume propriu.
Cat despre banii pe care i-ar fi primit Cip, eu as baga mana in foc ca n-a primit nimic. Dar ideea nu e rea si nici timpul pierdut :)
Nu cred ca o companie de talia Tuborg si-ar da foc la valiza printr-o pozitionare complet neadevarata a unui nou brand. Adevarul este probabil undeva la mijloc: in spoturi s-a ales un unghi de abordare care sa arate punctele forte ale unei zone pentru a evidentia proprietatile produsului, la fel cum in articolul de pe Jurnalul National s-a ales un unghi de abordare care sa atraga cat mai multe vizualizari prin prezentarea unor aspecte negative, pentru ca asta prinde la noi.
da, sunt de acord cu ce zice Andra. la fel cred si eu, ca o companie cum e Tuborg nu poate face greseli cand vine vorba de produse, pozitionare sau comunicare. exista pareri si pareri despre orice, la urma urmei..
in schimb, pot sa remarc faptul ca in topul brandurilor de apa minerala sunt: Dorna, Borsec, Izvorul Minunilor, Bucovina si Tusnad, adica produse cu traditie, cu "poveste"...iar pt Bilbor a fost mai tentant sa inceapa si ea pe acest drum, cu povestea locului natural plin de puritate, decat sa incerce o alta abordare (moderna, cool) gen Roua sau Perenna...care nu vand totusi atat de bine pentru ca...le lipseste "povestea"...
Trimiteți un comentariu