Suficient de fortata, comparatia celor 2 companii (care au ceva in comun, o lunga existenta in activitatea lor) mi-a venit in minte cand am vazut spotul "strigat de lupta" al celor de la General Motors. Nu e ceva neobisnuit sa vad un asemenea clip de promovare corporate dar, doar cu cateva zile in urma citisem cateva articole despre caderea abrupta si rapida a colosului american, din cauza crizei industriei de automobile. Mi s-a parut ciudat ca un asemenea producator, cu atatea brand-uri puternice si traditie de zeci de ani sa nu reziste miscarilor pietei de criza, ajungand sa fie in pragul falimentului, chiar intrand in incidenta legii care protejeaza impotriva falimentului.
Dar ei (inca) nu renunta, si incearca sa apere ceea ce au castigat de lungul anilor de munca. Si vor sa se reinvententeze:
Abordarea e emotionala si tipic americana. Dar sincera! Se aminteste de cine a fost GM pana acum, ce masini emblematice s-au construit, ce 'valoare' a adus societatii americane. Dar si ca poate sa renasca.
O asemenea abordare a folosit si CEC Bank la rebrandingul si reinventarea sa. Tot pe latura emotionala si tot pe 'baza' trecutului. CEC a reusit sa supravietuiasca si sa renasca, ramane de vazut daca GM poate sa se reinventeze, extragandu-si energia din milioanele de masini produse sau din clientii vechi de zeci de ani.
Important e ca isi doreste.
Un comentariu:
Asta da pasiune pentru marketing! Placut impresionata!:)
Trimiteți un comentariu